Ahad, 9 Disember 2012

Kolagen : Apa beza dengan Shaklee Collagen Powder dan Jenama Lain


Penggunaan kolagen untuk kecantikkan bukanlah perkara luar biasa di negara ini. Rata-rata ingin merasa muda sebelum penuaan menjergah kita. Tapi taukah anda dimanakah punca kolegen anda. Dari sumber apakah? Haiwan atau tumbuhan? Dan bagaiman pula cara ia diproses?

Terdapat pelbagai sumber kolagen yang ada di pasaran. Saya senaraikan dibawah :

1) Daripada bovine (lembu) – diternak secara tertutup contohnya di Australia dan New Zealand
2) Daripada babi (porcine origin)
3) Daripada haiwan laut – contohnya ikan dan gamat
4) Daripada tumbuhan – contohnya kacang soya
5) Daripada Yak – produk dari China
6) Daripada manusia – plasenta, janin yang digugurkan dan ada cerita dari banduan yang ditembak mati!

Yak Bone Hydrolytic Collagen


Beware!! ada produk kolagen yang tidak diketahui sumbernya dengan jelas serta diragui. Namun begitu, sumber kolagen dari tumbuhan atau "seafood" memang tidak diragui halalnya. Cuma be alert kalau sumber selain ini sebelum kita makan / pakai / guna. Jangan mudah terperdaya dengan harga yang murah atau tawaran yang kadangnya tak masuk diakal kerana kolegen yang murah dan paling mudah didapati adalah daripada kulit babi dan gamat.
Usah berkira nak dapatkan yang terbaik. Lebih baik bayar lebih untuk perlindungan awal daripada terpaksa membayar lebih akibat tersalah makan kolagen! - Mommy Lyna

Perbezaan Shaklee Collagen Powder

Shaklee Collagen Powder adalah ektsrak Kolagen dari Sisik Ikan Merah yang mengandungi 4000mg proprietari, sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi. Sisik Ikan Merah dipilih kerana kualiti premium dimana kadar penyerapan yang tinggi berbanding kolagen dari haiwan dan kadar percemaran yang sangat kurang.



Shaklee Collagen Powder adalah sangat rendah dalam berat molekular, sekitar 1000 Dalton ( berat molekular kolagen disukat dalam Dalton) amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.



Shaklee Collagen Powder diperkayakan khasiatnya dengan 7 ramuan utama termasuk termasuk, ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerangkerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokongkecantikan anda dari dalam ke luaran. Ia juga mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran dan senang di bawa ke mana-mana.

Berminat dapatkan Shaklee Collagen Powder, nutrien hebat untuk kulit muda dan sihat?

Hubungilah 
Hearts By E (HBE) untuk pertanyaan & maklumat produk Shaklee di talian 017-9470711 atau email ke elisa.lu@gmail.com
Hearts By E (HBE) adalah Shaklee Independent Distributor ID 893611 yang menyediakan penghantaran keseluruh Malaysia






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...