Jumaat, 16 November 2012

Shaklee Collagen Powder : Apa itu Kolagen

Kolagen adalah protein utama bagi tisu sokongan dalam badan manusia. Kewujudannya merangkumi 30% daripada keseluruhan protein di dalam badan. Ia menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur, kekuatan dan kekenyalan kulit dan tisu badan. Kolagen disusun tiga rantai polipetida (monomer protein) yang terpilih membentuk rangkaian triple helix (pilihan ganda tiga). Segmen kecil dari tiap rantai mempunyai panjang asid amino sebanyak 1.000-an dan ini merupakan penemuan terpenting abad ini.

Kolagen membentuk pelbagai jenis tisu penghubung diantara bahagian-bahagian tubuh kita.
Ini termasuk kulit, otot, rambut, tendin, ligemen, darah, tulang dan tulang rawan yang mebentuk struktur tubuh bagi menyokong keseluruhan susuk tubuh.

Semakin usia meningkat, semakin susutlah jumlah kolagen dalam tubuh kita. Ini dapat dilihat sekitar usia 20-an struktur kulit semakin kering, kasar, kurang anjal dan tentunya garis-garis halus mula kelihatan. Bukan itu sahaja, kesan tersebut dapat dilihat pada rambut yang semakin gugur, pudar serta semakin nipis.



Younger  Skin vs Older Skin

Supplement kolagen membantu menjana semula serat kolagen yang hilang dimamah usia dan terus mengekalkan jalinan padu kolagen yang dikeluarkan dalam lapisan dalam kulit. Kulit akan bertambah anjal, lebih licin, lebih lembut dan pastinya lebih kelihatan muda. Kolagen juga membantu menyuburkan rambut agar lebih kukuh, lebat dan juga bersinar.



Berminat dapatkan Shaklee Collagen Powder, nutrien hebat untuk kulit muda dan sihat?
Hubungilah Hearts By E (HBE) untuk pertanyaan & maklumat produk Shaklee di talian 017-9470711 atau email ke elisa.lu@gmail.com
Hearts By E (HBE) adalah Shaklee Independent Distributor ID 893611 yang menyediakan penghantaran keseluruh Malaysia

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...