Rabu, 15 Mei 2013

Kenali Supplemen Asas untuk Tubuh Kita

Assalamualaikum wbt

Bukan mudah untuk memiliki dan 'maintain'kan kesihatan baik yang kita miliki. Semakin hari semakin susut - akibat dari faktor persekitaran dan usia. Faktor-faktor ini yang akan membuatkan sel-sel dan fungsi tubuh kita berubah.

Jadi saya list kan beberapa nutrien penting yang harus ada dalam diet seharian kita.

Protein dari soya
Soya mempunyai lebih protein berbanding sayuran dimana memiliki almost perfect balance untuk membekalkan khasiat asid amino. Protein dari soya membekalkan khasiat keseluruhan dalam pembinaan kulit cantik, rambut dan kuku yang sihat serta amat baik untuk kesihatan jantung. Soya juga merupakan sumber pemakanan yang berkhasiat penting dalam membekalkan isoflavones. Kajian menunujukkan isoflavones adalah pilihan ideal untuk semua peringkat umur, terutamanya wanita yang mementingkan kesihatan tulang dan wanita yang memiliki simptom monopous.

Multivitamin
Perhatikan makanan yang kita makan hari ini? Adakah semuanya berkhasiat? Segar? Tidak kan.
Pengambilan multivitamin adalah sangat penting untuk menampung kembali nutrien makanan yang hilang - semasa penanaman, persekitaran, pemprosesan (makanan dalam tin khususnya)
dan ketika memasak.
Dan tubuh kita memerlukan pelbagai variety dari nutrisi untuk menjalankan tugasan harian, dengan pengambilan multivitamin dapat membantu menampung 'kebocoran' nutrien dari faktor diatas.

Vitamin B-Complex
Vitamin B-Complex terdiri daripada 8 jenis vitamin B yang amat diperlukan oleh tubuh kita. Ia amat penting untuk tubuh kita berfungsi dengan lebih baik. Disamping Vitamin B diperlukan untuk menaikkan metabolisme tubuh, mengekalkan kesihatan kulit dan mengalakkan pertumbuhan sel tubuh. Vitamin B juga amat penting dalam mengurangkan stress.

Vitamin C
Vitamin C adalah antioksida dan tidak dapat disimpan atau dihasilkan oleh tubuh. Ia menggalakkan pembinaan sel tubuh dan pembinaan tisu tubuh serta meningkatkan pertahanan sistem imun badan.
Hasil kajian ada menunjukkan, menguyah Vitamin C dalam amaun yang kecil beberapa kali sehari dapat membantu penyerapan nutrisi dengan lebih baik

Selain itu, orang yang berjaya mengekalkan badan yang sihat aktif secara fizikal juga bersenam.Bersenam bukan saja untuk mengurangkan berat badan, bahkan untuk mengurangkan risiko serangan jantung, kencing manis, tekanan darah tinggi dan kanser.

Dengan pengambilan Set Family Wellness dari Shaklee menyediakan kita dan keluarga kita nutrisi asas untuk pemulaan kesihatan yang baik.

Kebaikannya;

  • Membantu mempertingkatkan kesihatan secara menyeluruh
  • Membantu untuk lebih bertenaga
  • Menguatkan sistem imun kita
  • Membekalkan khasiat untuk kulit, rambut, kuku, tulang dan otot yang sihat



Family wellness set ESP, Vita-lea (Multivitamin)B-Complex dan
Chewable Vita-c

Hubungi saya untuk dapatkan set asas kesihatan. Kita sihat untuk diri kita & orang sekeliling kita juga.

Elisa Zulkifli (SID 893611) | 017-9470711 (Call,SMS,Whatsapp) | email : elisa.lu06@gmail.com




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...